ShockProof olja

ShockProof® Gear Oil för användning i konventionella och racing applikationer där höga eller mycket höga laster förekommer.

ShockProof innehåller en mycket unik lösning som bildar en extremt stark och ”fjädrande” oljefilm på kuggarna. Oljan förhindrar på så sätt uppkomsten av kuggbrott samtidigt som lägre viskositeter kan användas. Den extrema förmågan att skydda transmissionen kombineras med mycket goda egenskaper för bra växlingskvalitet. Detta gäller såväl konventionella växellådor, s k dogbox-lådor som separtsmorda växellådor i motorcyklar och växelhus i marinapplikation samt kedjetransmission i snöskotrar.

Finns som SuperLight (Art.nr. 30110), LightWeight (Art.nr. 30120) och HeavyWeight (Art.nr. 30130).

Fördelar med ShockProof™ Gear Oil:

  • Lägsta möjliga friktionskoefficient
  • Sänker driftstemperaturen avsevärt
  • Ger mycket tjockare oljefilm på kuggarna
  • Extremt hög vidhäftningsförmåga
  • Förhindrar metall-metall kontakt
  • Minskar missljud i transmissionen
  • jim

    hejsan jag har en honda crx 89 d16zc motor Reg GMC054 som är turbo konventerad upp på över 1,5barsladdtryck och 350 hp++ letar nu efter motor olja och välellåds olja nyrenoverad v-lådas med lsd diff bit ilagd frågasn är då var för motor olja och välelådsolja rekomenderar du??

    tidigare har jag kör

    10w60 castrol edge i motorn.. men bli gänra lite lågt tryck 1bars på varmmotor..
    ilådan ligtwight shockprof hadde jag.. men harr fortfarande lite problem att få i veäxlar ibland( skrapande) även slutade sommaren med lagerras i hela växellådan! så nu är frågorna vad??

    motor olja?

    växellåds olja? ännu tjockarE?

    körde en crx med redline olja i v-lådan ( vet ej vilken) men bilen gick ej att växla med försen den var RIKTIGT varm men sen gick bilen sjukt bra i lådan inga problem alls:) sån jag ute efter frågan är vilken kan de ha varit?? mvh jim