ATF-oljor

Red Lines syntetiska ATF-oljor är utvecklade för bättre växlingsegenskaper under kalla väderförhållanden, men också för användning vid höga temperaturer utan att beläggningar skapas på ventiler och lameller som kan leda till växellådshaverier.

I jämförelse med mineralbaserade, semi-syntetiska och andra helsyntetiska ATF-oljor, har Red Line-oljorna bättre termisk stabilitet i kombination med lägre flyktighet och lägre viskositet. Den balanserade friktionskaraktäristiken ger mjuka och konsekventa växlingsegenskaper även under förlängda serviceintervaller.

Se separat rekommendationsguide för exakt oljeval.

Race ATF, Art.nr. 30140

Type F ATF

Synthetic ATF, Art.nr. 30090

Dexron II E, Mercon och Mercedes-Benz godkänd olja.

D4 ATF, Art.nr. 30150

Dexron III & IV, Mercon & Mercon V, Toyota T-IV, Honda Z-1, Nissan Matic-J, API GL-4 70W80, VAG: G 052 162-A1, -A2, -A6,
G 052 990(A2), G 055 005 A2, G 052 025 (-A2), G 055 025, G 060 162 A2

High-Temp ATF, Art.nr. 30100

Dexron III samt GL- 4 godkänd olja avsedd för högre driftstemperaturer och belastningar.

C+ ATF, Art.nr. 30160

Chrysler Mopar 7176, ATF +, ATF +2, ATF +3, ATF +4 MS 7176.

D6 ATF, Art.nr. 30190

Dexron VI, Mercon & Mercon SP, Toyota WS, Mercedes Benz NAG-2 samt API GL-4 70W / 75W

  • Jan Nordquist

    Hejsan!
    Jag söker lite hjälp angående vilka oljor jag ska byta till i min bil.
    Bilen är en 600hk 4WD Nissan Skyline så grejerna får ta en del stryk.

    Framdiffen ska ha 85/90 Gl5
    Växellådan ska ha 75/90 Gl4
    Hydralsystemet till ”centerkopplingen” samt bakdiffen ska ha ATF Dextron III

    Kan jag köra Shockproof i växellådan och framdiffen samt vad ska jag ha till 4WD systemet?